Hur fungerar det med retur och återbetalning?

Du har alltid 100 dagars returrätt på ditt köp och du återbetalas inom 21 bankdagar från att du har lämnat in returpaketet.


Retur – steg för steg:


1. Använd retursedeln som finns i ditt paket. Ange returorsak för varje artikel som du skickar tillbaka.

2. Lägg retursedeln tillsammans med de varor som ska returneras i förpackningen. Klistra returetiketten på utsidan av förpackningen.
3. Stäng förpackningen med tejpen och lämna in den hos ditt närmaste PostNord-ombud.

När kommer mitt paket?  Efter att ha slutfört din beställning tar det cirka 7 dagar tills dina varor kommer fram till dig. Du kan spåra din leverans via länken med försändelse-ID du får från PostNord. Länken hittar du i leveransbekräftelsen.


Vad kostar leveransen? Vi står för leveranskostnaderna och eventuella kostnader för retur. Om du vill returnera varor till oss är detta alltså helt gratis. Använd i så fall returetiketten som du hittar i paketet.


En vara i beställningen är ofullständig/trasig. Hur gör jag? För att kunna behandla en reklamation så snabbt och enkelt som möjligt ber vi dig ha ditt beställningsnummer redo och kontakta vår kundtjänst via kontaktformuläret på hemsidan.


FInns Zircle utanför Svereige? Vi finns i Sverige, Finland, Danmark, Tyskland, Spanien, Polen, Frankrike, Belgien och Nederländerna. Leverans sker exklusivt inom dessa länder och är helt gratis för dig.


Varifrån kommer varorna ni säljer?

Våra varor kommer till 100% från Zircle-användare. Skillnaden mellan inköpspriset från våra kunder och försäljningspriset baseras på kostnaderna för att ta professionella artikelfoton och artikelinformation, vår noggranna kvalitetskontroll samt kostnader för förpackning och logistik.


Hur betalar jag?

Vi erbjuder för närvarande PayPal och kreditkort som betalningsmetoder. Efter genomförd betalning får du en beställnings- och betalningsbekräftelse via mejl.



I vilket skick är varorna? Alla våra varor är begagnade, noggrant kvalitetstestade märkesvaror. Tack vare vår tvåstegs-kvalitetsinspektion kan alla defekter eller synliga tecken på användning uteslutas. Vi erbjuder endast varor som är i perfekt skick.



Varför är en vara inte tillgänglig? Alla våra artiklar är unika. Det kan därför hända att enskilda artiklar inte längre finns tillgängliga när du vill köpa dem. Bli inte besviken, vi lägger till nya artiklar i vårt sortiment varje dag så det är alltid värt att ta en extra titt.



Var hittar jag information om mått, dimensioner och material? Tyvärr visar vi för närvarande inte mått och dimensioner för alla våra varor. Vi har inte heller komplett information kring materialkomposition. Vi arbetar med att utveckla sidan för att kunna ge dig fullständig artikelinformation inom en snar framtid. Vi föreslår att du fram till dess provar varan personligen. Skulle den inte passa kan du enkelt och snabbt skicka tillbaka den till oss, helt gratis.



Hur kontaktar jag kundtjänst?

Du når kundtjänst via vårt kontaktformulär på hemsidan.



Hur ändrar jag mina uppgifter (e-post, lösenord, användarnamn)?

Vill du ändra ditt lösenord eller ditt användarnamn?

Ditt Zircle-konto motsvarar ditt Zalando-konto. Därför måste centrala ändringar som lösenord och användarnamn göras inom ditt konto på Zalando. Logga in på www.zalando.se och justera din kontoinformation där.


Vill du ändra din e-postadress?

Ändringar som lösenord och användarnamn måste göras inom ditt Zalando-konto. Logga in på www.zalando.se och justera din kontoinformation där.